Pregătește-te de Sărbători ! Dieta pentru cele 3 zile de vacanță

Luna decembrie este plină de bunătăți cărora nu crezi că le vei face față? Ai nevoie de un plan de rezervă pentru a te readuce în formă pentru rochia de Revelion?

mancare sanatoasa

În această perioadă organismul nostru devine obișnuit să primească alimente bogate în calorii. Dieta noastră se modifică, pentru că mâncăm mai mult decât de obicei și mai diversificat. Rezultatul este îngrășarea în anumite zone, starea de letargie, gaze, stare generală proastă și chiar probleme de sănătate. De aceea avem nevoie de un plan pentru a ne readuce pe linia de plutire:

Prima zi: scapă de mâncărurile „rele”

Renunță să mai mănânci cu poftă toate bunătățile care îți ies în cale.

Adaugă două ouă dimineața
Dacă ai eliminat ouăle de la micul dejun, te sfătuim să te mai gândești. Studiile au arătat că femeile care consumă 2 ouă în fiecare dimineață ingeră cu până la 300 de calorii mai puțin și slăbesc cu 65% mai mult decât femeile care consumă covrigi. Ouăle sunt un început de zi perfect pentru că sunt încărcate de proteine, astfel îți dau senzația de sațietate pentru o perioadă mai lungă de timp. Te îngrijorezi că vei avea probleme cu inima de la atâtea ouă? Există vești bune: la sfârșitul studiului menționat mai sus nimeni nu avea nivelul crescut de colesterol sau trigliceride, așa că poți consuma ouă liniștită.

A doua zi: scapă de starea de letargie

Alimentația din perioada aceasta ne poate crește nivelul sanguin de glucoză, ca apoi să îl coboare, astfel se întâmplă ca starea noastră de energie să oscileze, având mereu stare de oboseală.

Consumă citrice
Fructele bogate în vitamina C s-a demonstrat că îți „încarcă bateriile”. Mineralele ajută organismul să absoarbă mai multă energie, luând mai mult fier din alimente, astfel ai o stare mai revigorată. Sugestie: consumă 3 citrice pe zi.

Peștele – noua ta mâncare favorită
Cunoscutul acid gras omega-3, care există în grăsimea din pește, este faimos în a regla nivelul glucozei din sânge. Sfatul meu: consumă pește de 2-3 ori pe săptămână.

A treia zi: elimină starea de balonare

Cantitatea de sare din mâncarea consumată absoarbe apa în organism, de unde rezultă o îngrășare. Pentru a te „desumfla” citește cu atenție:

Consumă mai multe lichide
Pentru a-ți reveni la normal, crește aportul de 8 pahare pe zi la 10. Acest surplus de apă ajută ficatul și rinichii să elimine toxinele rezultate în urma unei diete bogate în grăsimi și diversificate.

Savurează fiecare îmbucătură
Dacă mănânci rapid inhalezi aer odată cu alimentele, lucru care conduce la balonare. În schimb, mănâncă încet, mestecă mult fiecare îmbucătură (acest lucru ajută și la o digestie mai rapidă a alimentelor). Nutriționiștii au demonstrat că femeile care mestecă alimentele de cel puțin 20 de ori ingeră cu până la 210 calorii mai puțin pe zi.

Lasă un comentariu