Cum luptăm împotriva depresiei

Se pare că depresia afectează mai multe femei decât bărbați, acestea având nevoie de acel ‘ceva’, iar în lipsa acestei substanțe, femeia tinde să devină depresivă. Uneori, schimbările hormonale pot determina această condiție, în particular după o sarcină (postpartum) sau în jurul menopauzei.

Tratamentul depresiei

Alți factori de risc ai depresiei:

  • un episod depresiv în trecut;
  • afecțiunile cardio-vasculare;
  • bolile cronice grave;
  • probleme în căsnicie;
  • abuzul de stupefiante;
  • folosirea medicamentelor ce pot declanșa stări depresive, cum ar fi cele pentru presiune arterială ridicată;
  • un eveniment în viață foarte stresant, cum ar fi pierderea unui job sau moartea unei persoane dragi;
  • boli ce pot determina depresia, cum ar fi anemia sau boli atașate glandei tiroide;
  • alte afecțiuni recente sau suferirea unei intervenții chirurgicale;
  • abuzuri în copilărie;
  • nervozitatea excesivă;
  • problemele de alimentație;

Pentru a reduce riscurile depresiei este recomandat să-ți găsești un motiv pentru care să te ridici din pat dimineața. Jobul, prietenii, dragostea, animalele de casă sau voluntariatul pot constitui motive bune.

Statistic vorbind, cei mai sănătoși adulți, atât femei cât și bărbați, sunt persoanele care se găsesc în relații afective. Ceilalți pot să scadă riscul unei depresii prin a încerca să se apropie mai mult de comunitatea în care trăiește.

Luptă împotriva depresiei!

Tristețea, plânsul sau sentimentul că nu esti bună de nimic în lumea asta – acestea sunt semnele depresiei. Iată 10 arme puternice împotriva depresiei:

Învață să te liniștești
Este foarte important să înveți să te liniștești. Dacă ești proaspătă mămică, atunci ar trebui să știi că nou-născuții sunt mai bine legați de mamă atunci când aceasta este calmă. Așa că petrece cel puțin 15 minute pe zi pentru a te relaxa!

Ai grijă cât dormi
Este bine să dormi cât trebuie zilnic pentru a putea lupta împotriva depresiei. Nu dormi mai mult, dar în nici un caz ma puțin. Când te duci seara la culcare, setează-ți alarma astfel încât să ai 8 ore de somn.

Acordă timp exercițiilor
Poate că nu îți sună prea tentant să faci exerciții, dar totuși, ar trebui să le faci. Încetează să spui că le vei face, ci pur și simplu programează timpul pentru a te apuca. Exercițiile îți vor pune sângele în mișcare și te vor face să te simți mai bine. Eu am observat pe propria-mi piele că exercițiile îmi îmbunătățesc starea fizică, dar și cea psihică.

Nu te aștepta la perfecțiune
Nu cere de la tine perfecțiune, pentru că nimeni nu este perfect! Nu lăsa micile lucruri rele din viață să te dărâme psihic. Ce dacă pleci de acasă și ai uitat un tricou pe canapea, nu are nimic. Și nu te speria de greșeli, din acestea se învață. Se spune că ce nu te omoară te întărește!

Plănuiește să ceri ajutor
Dacă depresia este o problemă pentru tine de ceva timp, încetează să lupți singură împotriva ei. Plănuiește să ceri ajutor, pentru că ai nevoie de cineva din exterior, mai ales dacă ai gânduri de sinucidere. Există multiple metode de a căuta ajutor, multe numere la care poți apela, persoane specializate care îți vor arăta și partea bună a vieții, dacă tu nu o mai poți observa.

Terapia
Uneori, cea mai bună metodă de a lupta cu depresia este terapia. Sunt mulți specialiști cu experiență care știu cum să te ajute în această luptă și pe care nu îi deranjează să stea să îți asculte problemele.

Confruntă-ți temerile
Ai temeri? Atunci cel mai bine este să te confrunți cu ele. Stai cu soțul, prietena sau mama, cineva apropiat ție și fă o listă cu 3 lucruri de care îți este cel mai frică.

Fii flexibilă
Dacă ești proaspătă mămică, ar trebui ca flexibilitatea să devină caracteristica ta. Dușul și ceașca de cafea cu care te-ai obișnuit în fiecare dimineață s-ar putea să se amâne până la prânz. Nu te panica în privința vieții haotice care te va aștepta, adaptează-te și apreciază mai bine ce se va întâmpla pentru a te lua cât mai puțin prin surprindere.

Alătură-te unui grup
Dacă ai probleme în a lupta împotriva depresiei, atunci ia în considerare ideea de a te alătura unui grup. Astfel, vor exista mai multe persoane cu care să poți vorbi, indivizi care sunt ca tine, se luptă cu depresia și încearcă să o învingă. Îți poți face prieteni buni chiar.

Apelează la un prieten
În lupta împotriva depresiei ai nevoie de cât mai mulți prieteni pe care să te poți baza. Această persoană poate fi soțul, mama, tatăl, sora sau fratele, unchiul, mătușa, prietena cea mai bună… oricine. Găsește-ți persoana în care să ai încredere și care să te înțeleagă și cere-i ajutorul!

Lasă un comentariu