Cum facem față anxietății

Simți că nu mai faci față stresului, ești cu gândul tot timpul în 3 direcții, atâtea probleme și responsabilități? Fie că este vorba de copii, prieteni, partener de viață, iubit, părinți, sau poate că îți este teamă că îți vei pierde locul de muncă, un credit apăsător sau un examen care bate la ușă, tot timpul apare ceva care să ne dea stări de anxietate. Și dacă aceasta este un factor constant în viața ta, atunci este sigur că trebuie să cauți metode să încerci să îi faci față.

Cum facem fata anxietatii

După cum am mai spus, anxietatea apare pe baza gândurilor despre viitor, iar o metodă de a îi face față este să te concentrezi asupra prezentului. În plus, se știe că există o legătură între minte și respirație. Ca să facem o comparație imaginară, gândește-te la un pahar de suc. Dacă îl agiți, vei observa imediat bule, acidul care face vâlvă deasupra paharului. Așa și cu mintea, imediat reacționează. În schimb, dacă îl lași în pace, sau îl miști ușor, constant, nu se întâmplă nimic. Mintea ta va funcționa normal și nu va simți repercusiunea stresului asupra sa.

Caută un moment din zi, când știi că nu te va deranja nimeni, așează-te pe ceva confortabil și meditează. Respiră adânc, relaxează-te, vei simți că bătăile inimii ți se vor calma, respirația ți se va regla. Concentrează-te asupra respirației, încât vei uita de toate grijile care te apasă. Dacă însă nu ai nici o clipă timp să stai relaxată, încearcă să te concentrezi mai mult asupra a ceea ce faci pe moment. Toată atenția ta să fie încordată asupra activității, încât gândurile tale nu vor mai avea timp să zboare în alte direcții.

Încearcă să porți dialoguri cu tine însăți, interioare, să îți aranjezi propriile-ți gânduri. În general, omul are tendința să exagereze în mintea sa situațiile și ipostazele despre care își face griji, iar reacția normală a minții este să inducă stare de panică, de anxietate. Este o metodă de apărare de fapt, dar în urma unei exagerări. Dacă retreci prin minte toate grijile, vei constata că nu sunt atât de apăsătoare precum credeai la început, iar anxietatea se va mai diminua, poate chiar va dispărea.

Se știe că mișcarea este o metodă foarte eficientă de a lupta împotriva anxietății, dar yoga este o altă tactică. Experții spun că își ajută pacienții de obicei prin yoga, iar efectele sunt evidente, lucrurile schimbându-se vizibil în jurul lor.

Nu în ultimul rând, cea mai bună metodă este, de fapt, să tai răul de la rădăcină: să încerci să limitezi stresul. Este foarte important să îți aloci câteva minute pe zi doar ție. Încearcă să dansezi în sufragerie, să ai grijă de florile tale, poate să te plimbi sau să cânți. Caută o activitate care îți face plăcere și te relaxează pentru a rămâne doar tu cu gândurile tale.

Lasă un comentariu